Domov > Načrtovanje nosečnosti > Priprava na zanositev in prvi znaki nosečnosti

Priprava na zanositev in prvi znaki nosečnosti

Razmišljate o svojem prvem otroku in radi bi izvedeli čim več o tem, kako naj se pripravite na zanositev in kaj vse vas čaka v devetih mesecih nosečnosti. Prav je, da vas zanima in ste na prihod otroka pripravljeni. Na zanositev se boste najbolje pripravili tako, da boste dobro poskrbeli zase in boste sproščeni, naspani, ljubljeni in brez nenehnih težkih misli. 

5 nasvetov za pripravo na zanositev

Odločitev za otroka naj bo tudi odločitev za zdrav življenjski slog (ki jo spoštujte tudi po rojstvu otroka). Sprejmite in spoštujte zaveze sebi in svojemu otroku o rednem gibanju na prostem zraku ter uživanju raznolike in zdrave hrane. Za vas smo pripravili pet nasvetov za čim boljšo pripravo na zanositev.   

1. Opustite slabe navade.

Prenehajte s kajenjem in pitjem alkoholnih pijač ter zmanjšajte količino zaužite kave in pravega čaja.  

2. Bodite telesno aktivni.

Vsak dan se odpravite na dolg sprehod na svež zrak in z gibanjem nadaljujte tudi v nosečnosti ter z dojenčkom. S tem boste poskrbeli za zmanjšanje stresa, pa tudi za zdravo telesno težo, ki je zelo pomembna pri ohranjanju primernega krvnega tlaka in vam bo pomagala pri tem, da se boste izognili nosečniški sladkorni bolezni. 

3. Prehranjujte se raznoliko in zdravo.

V svoje obroke vključite čim več sveže zelenjave in sadja, kakovostne beljakovine, polnozrnata žita in zdrave maščobe. Med nosečnostjo mora telo matere zagotavljati kri tudi za krvni obtok dojenčka, zato je ključno, da uživate dovolj železa, ki ima vlogo pri nastajanju rdečih krvničk in hemoglobina. Najdete ga v jetrih, mesu in mesnih izdelkih, stročnicah, žitih, morski hrani, temno zeleni zelenjavi in posušenem sadju. 

4. Uživajte folno kislino.

Najpomembnejše opozorilo v času, ko razmišljate o zanositvi, je, da začnite jemati folno kislino čim prej, vsaj tri mesece pred zanositvijo. Folna kislina zmanjša tveganje, da bi se otrok rodil z okvaro nevralne cevi, ki povezuje hrbtenico in možgane. Najdete jo v zelenjavi, kot so brokoli, špinača, avokado in šparglji, in prehranskih dopolnilih, ki naj poleg folne kisline vsebujejo še vse druge ključne hranilne snovi, potrebne za pripravo na nosečnost.

5. Spremljajte svoj menstrualni cikel. 

Prisluhnite svojemu telesu in spremljajte svoj menstrualni cikel. Le tako boste lahko približno vedeli, kdaj so vaši plodni dnevi; ti so okoli 14. dneva od prvega dne menstruacije. Pomagate si lahko tudi s testi za ovulacijo. 

Prvi znaki nosečnosti: od krčev do jutranje slabosti 

Po oploditvi jajčeca se lahko v obdobju do prve izostale menstruacije pojavi eden najzgodnejših znakov zanositve, rahla krvavitev, pri nekaterih ženskah pa tudi krči, podobni menstrualnim. 

Tudi spremembe v dojkah so eden od prvih znakov zanositve. Lahko otečejo, bolijo, so občutljive na dotik, lahko pa imate tudi občutek, da so težje kot sicer. Pri nosečnicah se zgodi tudi to, da jim potemni koža okoli bradavic, ki ji pravimo areola. 

Utrujenost je običajna v nosečnosti in se lahko začne že teden dni po zanositvi. Pogosto se pojavi zaradi visoke ravni hormona progesterona, nanjo pa lahko vplivajo tudi nizke vrednosti sladkorja v krvi, nizek pritisk in pospešeno proizvajanje krvi v telesu. Nosečnicam zato priporočamo veliko počitka in hrane, polne proteinov in železa. 

Jutranja slabost je najbolj znana nevšečnost nosečnic, a naj vas ime ne zapelje. Slabost se ne pojavi pri vseh ženskah, prav tako pa ni nujno, da se pojavi (samo) zjutraj. 

Zagotovo ste že slišali, da imajo nekatere nosečnice zanimiva hrepenenja po točno določeni hrani. Nekatere si želijo sladke hrane, druge kisle, lahko tudi vzljubijo jedi, ki jih prej niso marale in obratno. Tudi to je povezano s hormonskimi spremembami.  

Najbolj očiten znak, da ste zanosili, pa je seveda izostanek menstruacije. Tudi to ni nujno znak zanositve, saj lahko izostanek povzročijo tudi drugi razlogi, kot so sprememba telesne teže, hormonska nihanja, utrujenost, stres ali prenehanje jemanja kontracepcijskih tablet. Zato vam za potrditev nosečnosti priporočamo, da opravite test nosečnosti in se naročite na pregled pri ginekologu, ki bo lahko zanositev z gotovostjo potrdil. 

Pričakovanje otroka naj bo lepo obdobje vašega življenja

Kljub naštetim nevšečnostim, ki lahko spremljajo nosečnost, pa vam polagamo na srce, da v pričakovanju novega življenja uživate in poslušate svoje telo. Počivajte, gibajte se, zdravo se prehranjujte in se ne obremenjujte s stvarmi, na katere nimate vpliva. Posvetite se sebi, partnerju in pripravi na novega družinskega člana.   

Pred zanositvijo, med nosečnostjo in dojenjem pa posezite po Novalac prenatalnih kapsulah, ki v eni sami kapsuli združujejo vse nujno potrebne snovi za zdrav razvoj dojenčka – aktivno folno kislino, železo in DHA omega-3 maščobne kisline, ki omogočijo ustrezen razvoj možganov in vida pri otroku. 

Naročite Novalac prenatalne kapsule

Načrtovanje nosečnosti

Skrb za novorojenčka se ne začne z dnem, ko se novorojenček rodi, temveč že mnogo prej, pred njegovim spočetjem. Zdravje in primeren prehranski status matere sta ključna dejavnika za uspešen začetek, potek in zaključek nosečnosti. Uravnotežena prehrana, primerna telesna aktivnost in primerno vedenjsko okolje ohranjajo dobro zdravje ženske v reproduktivnem obdobju.

Preberi več

Nosečnost

Zdrava prehrana vpliva na naše zdravje in dobro počutje v vseh starostnih obdobjih, še posebej med nosečnostjo, ko poteka pospešen prenos hranil iz telesa nosečnice k plodu, ki ima prednost pri oskrbi z vsemi potrebnimi hranili. Za nosečnico je zato izredno pomembno, da svojo prehrano prilagodi povečani potrebi po hranilih.

Preberi več

Novalac prenatalne kapsule so prehransko dopolnilo. Prehransko dopolnilo ni nadomestilo za uravnoteženo in raznovrstno prehrano.